توضیحات
ایربگ شاگرد راست ام وی ام ۳۱۵
جهت فراهم کردن ایمنی بیشتر برای راننده و دیگر سرنشینان خودرو در ساخت و طراحی خودروهای امروزی ایده ها و خلاقیت های زیادی مورد توجه کمپانی های سازنده ی خودرو قرار گرفته است. افزودن کیسه های هوا یکی از این آپشن ها می باشد. در خودروهای امروزی از نصب کیسه های هوای مختلفی بهره گرفته شده است. در این مقاله سعی داریم شما را با نحوه ی عملکرد ایربگ شاگرد راست ام وی ام ۳۱۵ یا سرنشین خودرو آشنا کنیم.
کیسه ی هوای سمت شاگرد روی داشبورد قرار می گیرد. موقع بروز حادثه نیرویی که برای متوقف کردن سرنشینان خودرو نیاز است بسیار بزرگ است. ایربگ در خودرو با باز شدنش سرنشین را از حرکت باز می دارد و با عملکردش مانع وارد شدن آسیب به سرنشینان خودرو وارد می شود. عملیات باز شدن ایربگ در کسری از ثانیه و کمتر از یک چشم بر هم زدن اتفاق می افتد. به این صورت که با وقوع تصادف حسگرهایی که در سیستم ایربگ وجود دارند همواره شرایط خودرو را کنترل می کند و به محض بروز حادثه، اطلاعاتی را به واحد کنترل مرکزی ارسال می کند. کامپیوتر خودرو نیز با آنالیز این اطلاعات باعث باز شدن ایربگ در خودرو می شود. سیگنال هایی که کامپیوتر خودرو ارسال می کند، باعث ایجاد جرقه در مدار پر شده ی خازن ایربگ می شود و نیتروژنی که از احتراق سوخت حاصل می شود محفظه ی ایربگ را پر می کند. کیسه ای که از گاز نیتروژن پر شده است از محفظه ی خود به سرعت خارج می شود و در همان هنگام که سرنشین به سمت جلو پرتاب می شود و امکان برخورد با داشبورد، شیشه ی خودرو یا هر جسم دیگری وجود دارد، محفظه پر شده مانع از این برخورد می شود. در مواردی دیده شده است که حاصل برخورد سرنشین با ایربگ ها، وارد شدن ضربات شدید و آسیب هایی به سرنشین می باشد. برای جلوگیری از بروز این اتفاقات توصیه می شود که حتما از کمربند ایمنی استفاده شود و صندلی بیش از حد به داشبورد نزدیک نباشد.
زمانی که ضربه ی وارده تنها به یک نقطه از بدنه ی خودرو وارد شده باشد و یا برخورد خودرو با مانع با شدت زیادی نباشد و نیروی وارده تدریجی باشد و بدنه ی خودرو آسیب چندان زیادی ندیده باشد ایربگ راننده چپ ام وی ام ۳۱۵ عمل نخواهد کرد.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.