جک جی 5

جک جی ۵ دنده

عنوان:جک جی۵
کمپانی جی ای سی تولید کننده خودروهای سنگین و نیمه سنگین مانند کامیونت های تجاری بوده است که در سال ۱۹۶۴ میلادی تاسیس شده و به عنوان کمپانی هفئی جیانگوای شناخته میشد که پس از گذشت چند سالی به نام ان هوئی تغییر نام داد و پس از ان با مخفف جی ای سی به کار خود ادامه داد .
این خودروساز به صورت تخصصی وارد بخش خودروسازی سواری سبک شده است و با سرعت رو به رشدی در حال انجام فعالیت میباشد .
این خودروساز با کمپانی بسیار بزرگ و معروف هیوندای اقدام به شراکت و فعالیت نمود که چندی از خودروهای ترکیبی هیوندای را مونتاژ کرد و پس از مدتی این دو خودرو ساز قطع همکاری نمودند.
به همین جهت خودروهای ارایه شده توسط این کمپانی شباهت بسیار زیادی به خودروهای هیوندای دارد و از طرفی به دلیل زیبایی ظاهری محصولات این کمپانی در کشور ایران بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.
خودروهای ارایه شده جک موتورز توسط شرکت کرمان موتور به بازار عرضه میگردد.
اولین خودرویی که جک موتورز ارایه کرد با نام جک جی ۳ در تیپ بدنه سدان بود و پس از جک جی ۵ را درسال ۱۳۹۲ در دو نسخه دنده و اتوماتیک وارد بازار ایران کرده و به فروش رسانید که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.خرید لوازم یدکی خودروهای چینی از طریق لیتک فروشگاه مبین یدک

مشخصات فنی جک جی ۵:

موتور:۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ-حجم موتور:۵/۱ سی سی-قدرت موتور:۱۱۱ اسب بخار –گشتاور:۱۴۶ نیوتن متر-مصرف ترکیبی سوخت:۵/۶ لیتر-حداکثر سرعت:۱۷۵ کیلومتر-حجم باک:۵۵ لیتر-استاندارد الایندگی:یورو۴-وزن خالص:۱۳۱۵ کیلوگرم-شتاب ۱۰ ثانیه-گیربکس:۵ دنده-نوع گیربکس:دستی

تجهیزات و امکانات جک جی ۵:

کمپانی جک موتورز با ارایه خودرو جک جی۵ در دو مدل دنده و اتوماتیک با حجم موتور ۵/۱ و ۸/۱ مورد استقبال قرار گرفت البته این دو مدل تنها در حجم موتور و برخی از آپشن ها با یکدیگر تفاوت دارند و از لحاظ ظاهری تنها در میزان ارتفاع از سطح زمین کمی متفاوت تر از یکدیگر میباشند.
در مدل گیربکس دنده موتور خودرو VVT بوده و بنا بر نظر مصرف کنندگان نوع دنده با مصرف سوخت پایین تر به صرفه تر میباشد و به همین جهت مشتریان این مدل را در اولویت قرار میدهند.
این نوع خودرو در سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ در دو مدل دنده و اتومات توسط شرکت کرمان موتور به مشتریان عرضه شده است.

امکانات جک جی ۵:

کیسه هوا راننده و سرنشین-اینه جانبی برقی-گرمکن شیشه اینه-شیشه بالابر برقی-کمربند ایمنی با تنظیم ارتفاع-تهویه مطبوع اتوماتیک-تنظیم ارتفاع نورچراغ ها-سیستم صوتی :CD  MP3  USP-سنسور دنده عقب-تنظیم باد لاستیک TPMS-سیستم امنیت:ضد سرقت-ترمز و پایداری:دیسکی خنک شونده جلو-EBD  BAS–تنظیم سیستم صوتی روی غربیلک فرمان

جک جی 5

 

جک جی 5

 

جک جی 5

مشخصات ظاهری جک جی ۵:
جک جی ۵ یکی از خودروهای سدان ارایه شده توسط جک موتورز میباشد که از نظر ظاهری و زیبایی بسیار چشم نواز بوده وتوجه طرفداران بسیاری را به خود معطوف کرده است. دراین خودرو در قسمت جلو از چراغ های کشیده و بیضی شکل استفاده شده و در قسمت وسط از جلوپنجره کوچک همراه با نوار استیل که به جذابیت ان افزوده است و در قسمت پایین از سپر حجیم و دارای خطوط و شبکه مشکی استفاده شده و در قسمت مه شکن ها از زه استیل قاشقی مانندی که با توجه به طراحی زه در قسمت جلوپنجره ترکیب چشم نوازی را ایجاد کرده است.
و در قسمت جانبی از اینه های دارای راهنما استفاده شده و بر روی بدنه خودرو خطی جهت برجسته سازی این قسمت ها تعبیه شده است و در قسمت عقب از چراغ های خطر اشکی مانند دارای زاویه بر روی گلگیر و درب صندوق به صورت دو تکه استفاده شده که در اخراز سپر حجیم و دارای ابعاد نسبتا بزرگی استفاده گردیده و مهشکن که در قسمت میانی بر روی سپر تعبیه گشته است.

جک جی 5

 

جک جی 5

مشخصات داخلی جک جی ۵:
درون این خودرو از متریال نامرغوب با کیفیت پایین استفاده شده است که در مقایسه با قیمت این خودرو انچنان چشم گیر نخواهد بود در طراحی داخلی قسمت داشتبود با دو برجستگی همراه شده و دستگیره پلاستیکی ساده در قسمت وسط از دو دریچه بخاری در قسمت بالا و در پایین صفحه نمایش و پنل بخاری و کولر قرار گرفته است و در بخش صفحه کیلومتر که به صورت کاسه های برجسته دور موتور و سرعت را نمایش میدهد و غربیلک فرمان ساده نصب شده است.
و دربخش صندلی ها که از روکش چرمی استفاده شده و همچنین فضای کافی جلو صندلی ها که راحتی سرنشینان را فراهم اورده است و تمامی شیشه ها به صورت برقی تعبیه گشته است و در قسمت صندوق عقب که فضای کافی جهت مسافرت های میان شهری در بر دارد.

نتیجه گیری:
خودرو جک جی ۵ با ظاهر دلربا و فریبنده دارای طرفداران بسیاری است این خودرو در دو نسخه دنده و اتومات عرضه شده است که مدل دنده به صورت محدود به بازار ارایه شده در مدل دنده مصرف سوخت پایین با اپشن هایی کمتر و هزینه خرید کمتر طرفداران بیشتری را به خود جلب کرده است.
این خودرو در تیپ بدنه سدان متوسط مناسب خانواده های ۵ نفره بوده و جهت مسافرت های بین شهری مناسب بوده است.
از لحاظ قدرت موتور و شتاب گیری هم عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است.
در میان خودروهای چینی این خودروساز تقریبا بهتر عمل کرده است به جهت داشتن خدمات پس از فروش در سراسر کشور ایران و همچنین قطعات این خودرو به راحتی در نمایندگی های مجاز و فروشگاه های انلاین همچون مبین یدک در دسترس میباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *