جوش آوردن خودرو

دلايل جوش آوردن خودرو

چه دلايلي باعث جوش آوردن خودرو مي شود ؟
چه زماني آمپر خودرو بالا مي رود؟
به چه علتي فن خودرو به خوبي كار نمي كند؟
در چه مواقعي و چرا ماشين جوش مي آورد ؟
اين ها سوالاتي است كه كه خيلي از ما از خودمان ميپرسيم و با اين مسائل و مشكلات درگير هستيم
راننده بايد هميشه حواسش به آمپر خودرو باشد تا زماني كه دماي موتور از حد خود بالاتر رفت كارهاي لازم براي پيشگيري از جوش آوردن ماشين را انجام دهد.
قبل از رسيدن به مرحله جوش بهتر است كه هميشه از سلامت بودن سيستم خنك كننده خودروي خود اطمينان حاصل نماييم تا موجب جوش آوردن خودرو نشود. قبلا گفتيم كه آب رادياتور بايد حداقل هفته اي يك بار تعويض شود زيرا پايين بودن آب رادياتور و يا كثيف بودن آن باعث جوش آوردن خودرو مي شود
بهتر است كه حداقل هر سال يك بار شبكه ها و مدار هاي رادياتور با ضد زنگ و روغن مخصوص شستشو شود.
همچنين عملكرد درست سيستم خنك كننده به ميزان قابل توجه اي به تسمه بستگي دارد. پاره بودن و يا تنظيم نبودن تسمه يا شل بودن آن باعث مي شود كه آب با سرعت مورد نياز در سيستم خنك كننده نچرخد و نتيجه حاصله داغ شدن موتور است.
خراب بودن پمپ آب نيز باعث كم شدن آب موتور خودرو و داغ شدن موتور خودرو مي گردد
از عوامل ديگر جوش آوردن خودرو ميتوان به خراب بودن ترموستات ، نشتي رادياتور، ميزان نبودن دلكو ، ميزان نبودن باد لاستيك ها ، ميزان نبودن سوپاپ ها ، ……..اشاره نمود.

*توصيه هايي كه بايد زمان جوش آوردن خودرو رعايت كرد:
هيچ زماني هنگام جوش آوردن خودرو درب رادياتور را به هيچ وجه باز نكنيد زيرا ممكن است با پاشيده شدن آب داغ باعث وارد شدن صدمات جدي به شما شود
هنگام جوش آوردن خودرو بايد به سرعت ماشين را نگه داريم ولي آن را خاموش نكنيم و اجازه دهيم كه در حالت سكون براي چند لحظه كار كند و اولين اقدام ريختن آب روي رادياتور است تا خنك شود و دماي آن كاهش يابد.
البته بايد خيلي دقت كنيم كه آب روي موتور نريزد
بعد از خنك كردن رادياتور مي توانيم خودرو را حركت بديم تا با برخود باد با رادياتور دماي آن به سرعت كاهش يابد و موتور خنك شود.

رادياتور آب ام وي ام ۳۱۵ ، رادياتور آب ليفان ۶۲۰ ، رادياتور آب ليفان x60

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *