چراغ-تطبیقی-310x165

دلایل سوختن چراغ خودرو

علت سوختن چراغ جلو خودرو

 

احتمالا تا الان دقت کردید که اکثر خودرو های ایرانی مشکل چراغ دارند و لامپشان خیلی زودتر از موعد میسوزد ولی اغلب خودروهای وارداتی درگیر این مسئله نیستند.

خودروهایی که چراغ جلو و یا عقب آنها سوخته باشد دید در شب را به حداقل می رساند . خودرویی که مشکل چراغ دارد هم سلامتی افراد خود و هم خودروهای دیگر را به خطر می اندازد .

سوختن لامپ  یکی از علت های اصلی خراب شدن چراغ جلو یا عقب خودرو است سیم پیچی های داخل لامپ ها از تنگستن ساخته شده است . زمانی که لامپ روشن است سیمی که داخل آن قرار دارد به دلیل حرارتی که میبیند ذوب می شود و پاره می شود.

البته نوع لامپ مصرفی و کیفیت آن نیز تاثیر بسیار زیادی بر طول عمر آن دارد عوامل دیگری مانند سیستم دینام / نوسانات برق / مشکل در فیوز ها /  ……نیز در سوختن لامپ بی تاثیر نیستند.

برای جلوگیری از سوختن چراغ ها و یا افزایش عمر آن ها می توان در حد امکان از لامپ های دارای برند معتبر استفاده کرد و از روشن کردن بی دلیل چراغ ها در روز خودداری کرد.  شب ها کمتر از چراغ های نور بالا استفاده کرد  و از عوض کردن مداوم نور بالا و نور پایین خودداری کرد.

در زمان هایی که بارانی نیست یا مه آلود نیست از روشن کردن چراغ های مه شکن خودداری کنید.

زمانی که قصد تعویض لامپ ها را دارید از دست کشیدن روی شیشه لامپ جدا خودداری کنید. زیرا چربی که رو انگشتتان وجود دارد باعث کم شدن عمر لامپ می شود.

شاید برایتان پیش آمده باشد که وقتی یکی از چراغ های خودروتان میسوزد بعد از مدت کوتاهی چراغ دیگر نیز دچار سوختگی می شود. این امر به دلیل زیاد شدن جریان روی لامپ سالم است .

چراغ لیفان X60 , چراغ جک اس ۵ , چراغ جک جی ۵ , چراغ لیفان ۶۲۰ , چراغ ام وی ام ۵۳۰ , چراغ ام وی ام ۱۱۰S ,
 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *