دیاگ زدن چیست؟

دستگاه دیاگ چیست

 

 

 

در دهه ۸۰ خودروسازان به این نتیجه رسیدند که راهی پیدا کنند تا تعمیرکاران خودرو هنگام تعمیر ماشین فقط قطعات و لوازمی که نیاز به تعمیر کردن دارند را جدا کنند و به اصلاح آنها بپردازند. به همین دلیل کامپیوترهای هوشمندی روی خودرو ها نصب کردند و رو ی قسمت های مهم ماشین مثل گیربکس / ترمز ها / قطعات برقی…..سنسورهایی نصب کردند. که اگر این قسمت ها به مشکل برخورد کردند کد مربوط به خود را به حافظه ی کامپیوتر بفرستند .

شاید تا به حال اسم دیاگ  و دیاگ زدن را شنیده باشید . در اصل دیاگ مخفف Diagnosis  است که معنای آن یعنی تشخیص دادن عیب و یا عیب یابی است.

دستگاه دیاگ ماشین ( Car Diagnosis Tool) یک وسیله برای یافتن عیب خودرو است که کلیت کارش گرفتن اطلاعات توسط کامپیوتر ماشین و پردازش اطلاعات و ارائه کد های خطا است .

در موتور ماشین یک حافظه ی موقتی به اسم ECU  وجود دارد. با استفاده از دستگاه دیاگ کد خطا تشخیص داده می شود  خطایی که ایجاد شده است رفع می شود و گاهی اوقات نیز نیاز به عوض کردن قطعه معیوب می شود .

دستگاه های دیاگ به ۲ دسته کلی تقسیم می شوند :

اسکنرها که بسیار حرفه ای هستند و کارایی زیادی دارند . و از آن ها در نمایندگی ماشین های خیلی لوکس و نمایشگاه های مدرن و …. که به صورت حرفه ای فعالیت می کنند وجود دارد .

نمونه ی دوم  ارزان تر و معمولی تر هستند و مانند اسکنر ها هستند ولی این دستگاه ها بعد از متصل شدن به کامپیوتر خودرو اطلاعات را روی اسکنر ارسال نمی کنند این دستگاه اطلاعات دریافتی به کامپیوتر یا گوشی همراه شما به وسیله  بلوتوث یا وای فای میفرستد.

مبین یدک ارائه دهنده انواع لوازم یدکی خودروهای چینی می باشد . برای خرید فقط کافیست با ما تماس بگیرید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *