موتور خودرو چگونه کار می کند

موتور خودرو

آیا تا به حال به این فکر کرده اید  که موتور خودرو چگونه کار می کند ؟

  احتراق داخلی چیست؟

  چهار مرحله از چرخه احتراق چیست؟

از قبل می دانید که شروع به کار یک ماشین به راحتی چرخاندن کلید است ، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که واقعاً در زیر کاپوت چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که بدن شما به سوخت نیاز دارد ، شما آن را به غذا تغذیه می کنید. هنگامی که ماشین شما به سوخت نیاز دارد ، بنزین را به آن به عنوان “خوراک می دهید”. دقیقاً همانطور که بدن شما غذا را به انرژی تبدیل می کند ، یک موتور ماشین نیز گاز را به حرکت تبدیل می کند برخی از اتومبیل های جدیدتر که به عنوان هیبرید شناخته می شوند ، از باتری های الکتریکی نیز برای کمک به پیشران خودرو استفاده می کنند.

فرآیند تبدیل بنزین به حرکت “احتراق داخلی” نامیده می شود. موتورهای احتراق داخلی از انفجارهای كوچك و كنترل شده استفاده می كنند تا قدرت لازم برای جابجایی اتومبیل شما در تمام نقاط مورد نیاز خود را پیدا كنند.

اگر در یک فضای کوچک و محصور مانند پیستون در یک موتور انفجار ایجاد کنید ، با انبساط بنزین مقدار زیادی انرژی آزاد می شود. یک موتور ماشین معمولی صدها بار در دقیقه چنین انفجارهایی را ایجاد می کند. موتور از انرژی استفاده می کند و از آن برای پیشران خودرو استفاده می کند.

انفجارها پیستون ها را در موتور مجبور به حرکت می کند. هنگامی که انرژی ناشی از اولین انفجار تقریباً به پایان رسیده است ، یک انفجار دیگر رخ می دهد. این پیستون ها را مجبور می کند دوباره حرکت کنند. چرخه دوباره و دوباره ادامه می یابد و به ماشین قدرت لازم برای اجرای آن می دهد.

موتورهای اتومبیل از چرخه احتراق چهار زمانه استفاده می کنند. چهار فشار وارد شده ، فشرده سازی ، احتراق و اگزوز است. فشار ها و ضربه بارها و بارها تکرار می شوند و قدرت تولید می کنند. بیایید نگاهی دقیق تر به آنچه در طول هر مرحله از چرخه احتراق رخ می دهد ، بیاندازیم.

شرکت مبین یدک وارد کننده انواع خودروهای چینی در اصفهان می باشد.

موتور خودرو چگونه کار می کند

چهار مرحله احتراق

مصرف: در طول چرخه ورودی ، شیر ورودی باز می شود و پیستون به سمت پایین حرکت می کند. این چرخه را با وارد کردن هوا و گاز به داخل موتور آغاز می کند.

فشرده سازی: با شروع چرخه فشرده سازی ، پیستون به سمت بالا حرکت می کند و هوا و گاز را به فضای کوچکتر سوق می دهد. فضای کوچکتر به معنای انفجار قدرتمندتر است.

احتراق: در مرحله بعدی ، جرقه جرقه جرقه ای ایجاد می کند که گاز را مشتعل و منفجر می کند. قدرت انفجار پیستون را به عقب رانده است.

اگزوز: در آخرین قسمت چرخه ، دریچه اگزوز باز می شود تا گازهای زاید ایجاد شده در اثر انفجار آزاد شود. این گاز به مبدل کاتالیزوری ، جایی که تمیز می شود منتقل می شود ، و سپس از طریق صدا خفه کن قبل از خارج شدن از وسیله نقلیه از طریق خلال دمنده صدای آن کم میشود.

آیا قطعات خودرو را می شناسید؟

آیا می توانید هر قسمت را در وسیله نقلیه خانوادگی خود مشخص کنید؟

اگر واقعاً می خواهید در مورد موتورها اطلاعات بیشتری کسب کنید ،به طور مثال برا ی کسب اطلاعات بیشتر در مورد موتور خودروی جک جی ۵ می توانید با باز کردن درب موتور جک جی ۵ را بالا زده و نگاه دقیق تری به کوتور و اجزای داخل آن داشته باشید.

 آیا می توانید باور کنید که در موتور مدرن چند قسمت وجود دارد؟

با فناوری مدرن امروز ، موتورها در حال تغییر هستند تا از چندین منبع سوخت پشتیبانی کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *