چگونه با خیال راحت رانندگی کنیم

چگونه با خیال راحت رانندگی کنیم

رانندگی ایمن

ایمن بودن در رانندگی برای شما و سایر رانندگان در جاده بسیار مهم است.برای جلوگیری از تصادفات رانندگی ، باید نکات زیادی را رعایت کرد که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم .

  • پس از استفاده از مشروبات الکلی رانندگی نکنید.

همه می‌دانند که بعد از نوشیدن مشروبات الکلی نباید رانندگی کرد.نوشیدن الکل قضاوت شما را مختل می کند، زمان واکنش شما را کند می کند و در بدترین حالت باعث تاری دید و از بین رفتن هوشیاری شما می شود.

  • از حواس پرتی خودداری کنید.

حواس پرت بودن هنگام رانندگی ایده بدی است،زیرا نمیتوانید تمام توجه خود را به جاده متمرکز کنید،در نتیجه زمان واکنش شما کندتر میشود.استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی ، از نظر تاثیر آن در توجه شما به رانندگی بسیار مضر است.اگر نیاز به برقراری تماس تلفنی دارید ابتدا اتومبیل را متوقف کنید.

  • احساس خواب آلودگی در حین رانندگی

احساس خواب آلودگی در حین رانندگی

خواب‌آلودگی راننده لزوماً به معنای خوابیدن در پشت فرمان نیست.خواب می تواند فقط برای یک لحظه به سراغ راننده برود و باعث ایجاد یک تصادف جدی شود.باید قبل از رانندگی خواب کافی داشته باشید (در صورت امکان ۸ ساعت در شب).همچنین باید در حین رانندگی استراحت های مکرر انجام دهید.در صورت امکان مسئولیت‌های رانندگی را به راننده دیگری واگذار کنید.همچنین باید نسبت به مصرف داروهایی که ممکن است باعث خواب‌آلودگی شوند ، بسیار محتاط باشید.اگر داروی سرماخوردگی و یا آنتی هیستامین مصرف می کنید، همیشه هشدارهای موجود در برچسب آنها را بخوانید.برای خرید سرسیلندر لیفان ۵۲۰ کلیک کنید.

  • از کمربند ایمنی استفاده کنید

از کمربند ایمنی استفاده کنید

استفاده از کمربند ایمنی هنگام رانندگی امری ضروری است.استفاده از کمربند ایمنی می‌تواند خطر آسیب دیدگی را برای مسافران پنج ساله و بالاتر تا ۴۵ درصد کاهش دهد.اگرچه بعضی از اوقات داستان های وحشتناکی را در مورد افرادی می شنویم که در نتیجه پوشیدن کمربند ایمنی، در ماشین خود گرفتار می‌شوند،اما این یک ناهنجاری است و فقط درصد کمی از تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد.در اکثر قریب به اتفاق حوادث ،کمربند ایمنی به نفع شما کار خواهد کرد.

  • سرعت مجاز را رعایت کنید.

طبق آمار اعلام شده ، سرعت در ۳۰ درصد از کل تصادفات کشنده ، عامل موثر بوده است. پس در حین رانندگی رعایت حد مجاز سرعت امری ضروری است. برای مقایسه سرعت رانندگی خود در روزهای مختلف، می توانید از دستگاه ردیاب خودرو استفاده کنید. این نوع دستگاه به کاربر کمک کند تا نوع رانندگی خود را بتواند بررسی کرده و از بروز تصادفات احتمالی در آینده جلوگیری کند.

  • از آینه های خود استفاده کرده و نقاط کور خود را بررسی کنید.

فقط به اتومبیل ها و جاده های جلوی خود توجه نکنید ، شما باید بطور مداوم ، از آینه های خود برای تماشای اتومبیل ها در هر دو طرف و پشت سر خود استفاده کنید .با این حال ، هر وسیله نقلیه نقاط کور دارد.همیشه قبل از چرخاندن یا تغییر خطوط ، نقاط کور خود را بررسی کنید.برای خرید سینی فن جک s5 کلیک کنید.

  • هنگام رانندگی بر روی یخ ، بیش از حد مراقب باشید.

هنگام رانندگی بر روی یخ ، بیش از حد مراقب باشید

رانندگی بر روی یخ نیاز به مراقبت ویژه دارد. اگر خود را به طور ناگهانی روی یخ (یا یخ سیاه) پیدا کردید ، بلافاصله ترمز نکنید ، چون در اینصورت شما تمام کنترل خود را از دست خواهید داد.هنگام رانندگی بر روی یخ ، فرمان خود را نچرخانید.تصادفات شدید اغلب در زمستان اتفاق می افتد ، که رانندگان چرخ های خود را روی یخ می چرخانند.جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سایر مقالات مبین یدک را دنبال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *