لوازم یدکی اصل

چگونه لوازم يدكي تقلبي را از اصل آن تشخيص دهيم؟

چگونه لوازم يدكي تقلبي را از اصل آن تشخيص دهيم؟

 

اورجينال بودن قطعات يدكي خودرو جدا از اين كه به طور مستقيم روي عملكرد و عمر خودرو اثر مي گذارد هم چنين با امنيت افراد سرنشين درخودرو هم بي ارتباط نيست و ممكن است كه جان سرنشينان به خطر بيفتد.
با وجود اهميت بسيار بالا اصل و با كيفيت بودن قطعات خودرو و خطراتي كه وجود دارد باز هم شاهد وجود قطعات تقلبي در بازار هستيم.
برخي افراد تمايل به خريد اين قطعات دارند. كه ممكن است دلايل مختلفي از جمله پايين بودن بودجه،سطح پايين اطلاعات،وجود رقابتي نا سالم و استفاده هاي غير مجاز از برندهاي شناخته شده و برتر باعث ميشود تا ذهنيت بدي در ذهن مصرف كننده ايجاد شود.

 رتبه بندي لوازم يدكي استاندارد

وظايف استاندارد حول موضوعات ايمني و فوق ايمني است كه نشان دهنده درجه امنيت مجموعه و يا قطعات ميباشد
با وجود تمام صحبت هاي گفته شده و مشكلاتي كه ممكن است اتفاق بيفتد ، باز هم قطعات تقلبي و غير اصلي در بازار وجود دارند كه نشان استاندارد ندارد و از طريق كارخانه اي كه در آن توليد شده تاييد ميشود و وارد بازار مي شود. وظيفه نظارت بر اين مسائل از مسئوليت هاي موسسه استاندارد نيست بلكه بر عهده اتحاديه هاي فروشندگان و ديگر موسسات نظارتي است.
به دليل وجود تعداد زياد فروشگاه ها و فروشندگان امكان نظارت بر همه وجود ندارد.
بدليل اين كه كيفيت قطعات بر عملكرد خودرو تاثير بسياري دارد بايد حتما استاندارد باشند.

تشخيص قطعات اورجينال و فابريك

يكي از راه هاي تشخيص قطعات اصلي توجه به رنگ بسته بندي آن است، قطعات غير اصلي عموما رنگ تيره تري دارند.اين مسئله را از كيفيت بسته بندي نيز ميتوان دريافت، قطعات اورجينال داراي بسته بندي با كيفيت بالا تري هستند
آلياژهاي به كار رفته در قطعات اورجينال از مرغوب ترين آلياژ ها است و بديهي است كه اين امر در ظاهر و كيفيت قطعه تاثير گذار است.
كيفيت پرداخت كاري سطح هم در ظاهر قطعه تاثير گذار است و هم در كيفيت و عملكردش، و افراد با تجربه ميتوانند تقلبي بودن يا نبودن قطعه را به سرعت تشخيص بدهند. عوامل ديگر از جمله نوع جوشكاري،نوع پرچكاري …… از عوامل دخيل در تشخيص قطعات اصلي و تقلبي است.

لوازم يدكی ، لوازم يدكي گريت وال ، لوازم يدكی جک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *