رانندگی در فصل زمستان

رانندگی در فصل زمستان

رانندگی در هوای زمستان استرس زا است! یخ ، برف ، وزش باد شدید ، مه و سیل همه از مشکلات پیش روی رانندگان زمستانی است. با این حال ، شما با رعایت نکاتی ، می توانید با خیال راحت در این شرایط رانندگی کنید.

در فصل زمستان و در شرایط بد آب و هوایی به آرامی رانندگی کنید و هنگام توقف و چرخش احتیاط کنید.قبل از رسیدن به فصل زمستان باید خودرو خود را برای فصل زمستان آماده کنید.لاستیک ها ، باتری ، برف پاک کن ها ، ترمزها ، رادیاتور ، بخاری ، سرسیلندر لیفان ۶۲۰ ، چراغ ها و سیستم اگزوز ، باید قبل از رسیدن به فصل زمستان کنترل و تنظیم شوند.از مکانیک خود بخواهید باتری خودرو شما را از نظر ولتاژ ، آمپر و ظرفیت کافی بررسی کند.

رانندگی ایمن در زمستان ، به دستیابی و حفظ بهترین دید ممکن بستگی دارد.اطمینان حاصل کنید که برف پاک کن شیشه جلو کار می کند.اگر در منطقه ای زندگی می کنید که برف و یخبندان زیاد است ، نصب برف پاک کن های زمستانی سنگین ، را در نظر بگیرید.قبل از خاموش کردن ماشین ، حتماً برف پاک کن را خاموش کنید.

اطمینان حاصل کنید که تمام چراغ های موجود در وسیله نقلیه شما در حالت کار هستند.چراغهای جلو ، چراغهای ترمز ، سیگنالهای چرخشی ، فلاشرهای اضطراری و چراغهای داخلی را بررسی کنید.

قبل از رانندگی ماشین خود را تمیز کنید و هر گونه برف و یخ را از آن جدا کنید. برخی از افراد وقتی با ماشین پر از برف خود مواجه میشوند ، سعی میکنند فقط قسمتی از شیشه جلو خودرو را تمیز کنند.این یک کار اشتباه است و می تواند دید شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. شما باید تمام پنجره ها و آینه ها را تمیز کنید.شما همچنین باید چراغ های ماشین را تمیز کنید تا سایر رانندگان بتوانند چراغهای جلو ، چشمک زن و چراغ ترمز شما را ببینند.

آهسته رانندگی کنید

آهسته رانندگی کنید

مهم نیست چه مدت رانندگی میکنید ، مهم این است که در هوای زمستان به آرامی رانندگی کنید. زمانی که به آهستگی و توجه رانندگی کنید ، براحتی میتوانید اتومبیل خود را کنترل کنید. پدال گاز و ترمز را به آرامی فشار دهید.زمان دور زدن سرعت خود را به حداقل برسانید. از ترمز کردن ناگهانی اجتناب کنید. توصيه مي شود كه رانندگان سرعت خود را در شرايط جاده برفي به نيمي از حد مجاز يا كمتر از آن برسانند.

استفاده از زنجیر چرخ

استفاده از زنجیر چرخ

 بسته به موقعیت مکانی که در آن رانندگی می کنید ، ممکن است استفاده از لاستیک های زمستانی یا زنجیر تایر را در نظر بگیرید.وسیله نقلیه خود را به زنجیر یا لاستیک های برفی مجهز کنید.زنجیرها بسیار مؤثر هستند و از آنها باید در جایی استفاده شود که یخ و برف در جاده باقی مانده باشد.

لاستیک های خود را با لاستیکهای زمستانی جایگزین کنید. اگر قصد استفاده از لاستیک های برفی را دارید ، آنها را در پاییز نصب کنید تا قبل از بارش برف آماده شوید.صرف نظر از فصل ، لاستیک های خود را حداقل یک بار در ماه و قبل از سفرهای طولانی در جاده ها بازرسی کنید. اینکار فقط حدود پنج دقیقه طول می کشد.

در شرایط برفی فاصله خود را با خودروی جلویی خود افزایش دهید تا فضای زیادی برای متوقف کردن داشته باشید. شما باید فاصله خود را با خودرو جلویی خود ، سه برابر بیشتر از حد معمول نمایید.

جهت اطلاع از قیمت بوش طبق ام وی ام ۳۱۵ اینجا کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *