ام وی ام 530

ام وی ام ۵۳۰

ام وی ام ۵۳۰

مقدمه

کمپانی چری با صادر کردن خودرو ام وی ام ۱۱۰ به کشور ایران راه خود را هموار نمود و با استقبال فراوانی روبه رو شد همچنین خودروهای دیگری همچون ام وی ام ۳۱۵ و ام وی ام ایکس ۳۳ جدید از دیگر خودروهایی میباشند که این شرکت راهی کشور ما نموده است. هم اکنون با خودرویی دیگر به نام چری A5 راهی بازار کشورمان شده است ، این کمپانی خودروسازی در سال ۱۹۹۹ اقدام به فعالیت نمود و با پشت سر گذاشتن استانداردهای خودروسازی قادر به صادر کردن محصولات خود گردید.
چری A5 در سال ۲۰۰۶ تولید شد که در ایران با نام ام وی ام ۵۳۰ توسط شرکت مدیران خودرو به فروش می رسد.این خودرو در کلاس بدنه، سدان طراحی شده است که با توجه به نیاز خانواده خودرو قابل توجهی می باشد.

مشخصات فنی ام وی ام ۵۳۰

موتور: ۴ سیلندر۱۶ سوپاپ- حجم موتور ۱۹۷۱ سی سی- قدرت موتور:۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه-  حداکثر گشتاور:۱۸۲ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه-  مصرف سوخت ترکیبی: ۸/۹-نوع جعبه دنده:دستی ۵ سرعته- حداکثر سرعت:۱۸۵ کیلومتر بر ساعت- وزن خودرو:۱۲۹۰ کیلوگرم- حجم باک:۵۲ لیتر

امکانات و تجهیزات ام وی ام ۵۳۰

شرکت چری در سال ۲۰۰۵ اقدام به تولید کراس اور نمود و بلافاصله پس از آن در سال ۲۰۰۶ نمونه ای از خودروهای سدان را تولید کرده و راهی کشور ایران نمود که با توجه به جادار بودن و سایز بزرگ صندوق عقب نیاز خانواده ۴ نفره را تامین می نماید در همین باب فروش خوبی را در پی داشته است.

امکانات ام وی ام ۵۳۰

ایربگ جلو دو سمت- سیستم تهویه اتومات- سیستم ضد سرقت ایموبلایزر- سانروف برقی- سنسور دنده عقب- فرمان هیدرولیک- سیستم صوتی MP3 و USB- سیستم ترمز ABS&EBD- شیشه های برقی- آینه های جانبی برقی- استاندارد آلایندگی یورو۴-  مه شکن جلو و عقب- روکش چرمی صندلی – روکش چرمی فرمان- کلید تنظیم سیستم صوتی روی غربیلک فرمان
ام وی ام 530

مشخصات ظاهری ام وی ام ۵۳۰

کمپانی چری این بار اصلا به فکر زیبایی ظاهری نبوده و خبری از لوکس بودن این خودرو وجود ندارد به نظر می رسد در این مدل خودرو بیشتر ابعاد و سایز آن مد نظر قرار گرفته است و به دنبال این تصمیم لوکس بودن را حذف نموده اند.
در قسمت جلو خودرو از چراغ های بسیار بزرگ بدون هیچ انحنا استفاده شده و از جلو پنجره بزرگ کرومی و به دنبال آن سپر بسیار ساده و در آخر مه شکن ها که درون شبکه بسیار کوچک و باریک قرار گرفته اند که به طور کلی قسمت جلو از جذابیت و زیبایی درخوری بهره مند نگشته است و در طرفین آینه های جانبی برقی نصب شده و در قسمت عقب درب صندوق بسیار ساده و یکنواخت بوده و دوباره از چراغ های بسیار بزرگ استفاده شده است بدین ترتیب از نظر ظاهری خبری از چراغ های لوکس و سپرهای دوتکه و توری سپر(شبکه) در قسمت عقب وجود ندارد.
در این مدل طراحان سلیقه به خرج نداده اند و بدون توجه به ابعاد بزرگ این خودرو از رینگ و لاستیک ۱۵ اینچی استفاده کرده اند که نقص برجسته ای در ظاهر این مدل خودرو ایجاد شده است.
ام وی ام 530

مشخصات داخلی ام وی ام ۵۳۰

کمپانی چری به طرز عجیبی مشخصات ظاهری و داخلی این خودرو را به صورت هماهنگی طراحی کرده است بدین جهت نمای داخلی همانند ظاهر خودرو بسیار ساده میباشد.از دریچه های سیستم تهویه بسیار کوچک و ابتدایی استفاده شده است و از نمایشگر بسیار ساده ودر ابعاد کوچک که میتوانست حداقل در این مورد کم لطفی نکرده و از نمایشگر ۸ اینچی استفاده کند به هر جهت در قسمت صندلی ها از روکش چرمی استفاده شده و همچنین فرمان با چرم دوزی همراه گشته و استفاده از کلید تنظیم کننده بر روی غربیلک فرمان و استفاده نا متعارف کلید چراغ مه شکن در قسمت پشت فرمان و همچنین یکی از آزاردهنده ترین اجزای این مدل خودرو استفاده از دسته دنده بسیار کوتاه که ارتفاع متناسبی نداشته و در آخر استفاده از فرمان هیدرولیک که در سرعت های بالا بسیار سبک عمل کرده و احتمال خطرافرینی بسیار بالایی را در پی خواهد داشت.

نتیجه گیری

این مدل سدان با ابعاد و سایز بزرگ جهت استفاده خانواده طراحی شده است و از قدرت موتور کافی برخوردار می باشد و شاید این مدل با کمی تغییرات در شکل ظاهری فروش بیشتری را در پی می داشت اما باز هم طرفداران بسیاری داشته و از آپشن های استفاده شده در این خودرو راضی بوده اند.
یکی از نگرانی هایی که در سال های اخیر در مورد این مدل خودروها افزایش یافته است کمبود قطعات ام وی ام ۵۳۰ می باشد که در این راستا شرکت بازرگانی مبین یدک با در نظر گرفتن تمامی جوانب اقدام به واردات قطعات خودروهای چینی نموده است و نیاز مصرف کنندگان را برآورده کرده است. تمامی قطعات به دو صورت شرکتی (اصلی) و وارداتی موجود می باشند که با توجه به بودجه مشتری خوانایی داشته و مصرف کنندگان را راضی خواهد کرد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *