ام وی ام 550

ام وی ام ۵۵۰

ام وی ام ۵۵۰

مقدمه

در حال حاضر یکی از بزرگترین کمپانی های سازنده خودرو در کشور چین chery می باشد که در رده بندی هفتم قرار گرفته است و سالانه هزاران دستگاه تولید و به فروش می رساند. در کشور ایران توسط مدیران خودرو اقدام به فروش تولیدات خود نموده است بدین ترتیب که قطعات در ایران مونتاژ شده و به دست مصرف کنندگان میرسد.
این کمپانی خودروهای مختلفی در کلاس بندی های متفاوت وارد بازار کشورمان کرده و در حال برآورده سازی نیازهای تمامی اقشار جامعه می باشد.
اخیرا یکی از خودروهایی که تولید شده و به بازار عرضه گشته چری E5 میباشد که با نام ام وی ام ۵۵۰ در ایران شناخته میشود.

مشخصات فنی ام وی ام ۵۵۰

موتور:۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ-  حجم موتور ۸/۱ لیتر – قدرت موتور: ۱۳۹ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه-  حداکثر گشتاور:۱۸۲ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه- مصرف سوخت ترکیبی :۶/۷ لیتر- حداکثر سرعت:۱۸۵ کیلومتر بر ساعت- جعبه دنده :۱- دستی ۲-اتومات-  حجم باک بنزین: ۵۰ لیتر-وزن:۱۳۶۰ کیلوگرم در مدل اتومات- وزن : ۱۲۹۰ در مدل دستی- شتاب اولیه:۱۲ ثانیه –  استاندارد آلودگی :یورو ۴

امکانات و تجهیزات ام وی ام ۵۵۰

چری E5 در سال ۲۰۱۲ تولید و رونمایی شد که در دو نوع جعبه دنده دستی و اتومات ارائه می گردد.
به نظر میرسد ام وی ام ۵۵۰ فیس لیفت ام وی ام ۵۳۰ میباشد چرا که از لحاظ پلتفورم پایه و اصلی واحد بوده و در مقایسه با نوع قبلی از تغییرات ظاهری و داخلی برخوردار شده است.

امکانات ام وی ام ۵۵۰

ایربگ جلو در دو سمت-  نمایشگر لمسی ۷ اینچی- سیستم ناوبری- سیستم صوتی ۴ بلندگو استریو- بلوتوث- کانال USB – کلید تنظیم کننده سیستم صوتی برروی فرمان-نمایشگر اطلاعات خودرو- سیستم ترمز ABS&EBD – سنسور پارک-دوربین دنده عقب- سان روف برقی- آینه های جانبی برقی راهنما دار- مه شکن جلو و عقب- جعبه دنده :اتومات- دستی
ام وی ام 550

مشخصات ظاهری ام وی ام ۵۵۰

در این مدل طراحان سعی داشته اند که به زیبایی ظاهری خودرو توجه ویژه ای نشان دهند که از حالت یکنواختی و سادگی مدل قبلی کاسته شود.
در قسمت جلو چراغ ها لوکس تر شده و ابعاد آن کاسته شده و از حالت گردی به بیضی شکل تبدیل شده و از جلوپنجره همانند سری های قبل استفاده گشته وسپر از حالت خشکی درآمده که برآمدگی های ایجاد شده بر روی آن ظاهرعضلانی و زیباتری به آن بخشیده و در نهایت زیر سپر از شبکه استفاده شده و چراغ های مه شکن که درون آن تعبیه شده اند، در این مدل درب موتور دارای خطوطی شده است که به زیبایی هرچه بیشتر قسمت جلو خودرو کمک نموده است.
در نمای جانبی گلگیرها در انتها لبه دار شده اند و از سادگی آنها کاسته شده و در نهایت آینه های جانبی برقی که فاقد راهنما بوده و در قسمت عقب از تغییر چراغ های بزرگ و قدیمی به کشیده و حالت دار و سپری عضلانی و دارای انحناهای زیبا نمای ظاهری جذابی به خودرو داده است.

ام وی ام 550

مشخصات داخلی ام وی ام ۵۵۰

در مورد طراحی داخلی در این مدل طراحان سعی داشته اند با کمترین هزینه نمای لوکس تری به داخل کابین اضافه کنند که در این جهت از نمای دو رنگ مشکی و کرم در قسمت داشتبورد استفاده شده است و صفحه نمایشگر لمسی ۷ اینچی درنظر گرفته اند که دارای سیستم ناوبری و بلوتوث –کانال USB برخوردار است و همچنین کلید تنظیم کننده سیستم صوتی که بر روی غربیلک فرمان تعبیه شده است و از رودری هایی استفاده شده که جای بطری به آنها اضافه شده و همانند نسخه قدیمی خود دارای فضای مناسب در دو قسمت جلو وعقب برای سرنشینان میباشد و در نهایت صندوق عقب که فضای کافی در اختیار مصرف کنندگان میگذارد.

نتیجه گیری

به نظر می رسد در این مدل خودرو نقص های ظاهری و داخلی ام وی ام ۵۳۰ برطرف شده و طرفداران بسیاری پیداکرده است در عین ظاهر لوکس طراحی قسمت داخلی مورد قبول واقع شده است و نیاز خانواده را برطرف خواهد کرد .از قدرت موتور مناسبی برخوردار بوده و کشش موتور کافی به نظر می رسد و از لحاظ مصرف سوخت در این نوع کلاس بدنه در جای خود نمره خوبی را می گیرد.
شرکت بازرگانی مبین یدک ارایه دهنده انواع لوازم یدکی خودروهای چینی با بیش از ۲۰ سال سابقه درخشان در کارنامه خود می تواند از آشفتگی بازار این نوع خودروها بکاهد ،مبین یدک تمامی قطعات را در دو نوع شرکتی (اصلی) و وارداتی ارائه می دهد که نگرانی خرید این نوع خودروها را بسیار کم خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *