ام وی ام آریزو5

چری آریزو ۵

چری آریزو ۵

مقدمه

کمپانی چری روز به روز به میزان محصولات و تولیدات خود اضافه میکند و پس از انتقادهای فراوانی که نسبت به سادگی ظاهری خودروها از سوی مصرف کنندگان انجام شد این کمپانی توجه خود را به سمت زیبایی ظاهری و آپشن های ضروری متمرکز نموده که هم اکنون میتوان در نمونه سدان به نام chery ARRIZO5 تلاش های طراحان را مورد بررسی قرار داد.
کمپانی چری پس از طراحی نمونه کراس اور تیگو ۵ در نمونه سدان از آریزو۵ رونمایی کرد که با توجه به لوکس شدن چهره خودرو استقبال خوبی از این کمپانی به عمل آمد.
هم اکنون کمپانی چری محصولات خود را با نام چری در بازار ایران به فروش میرساند.
از دیگر محصولات میتوان به ام وی ام ۱۱۰ جدید و ام وی ام ۳۱۵ جدید و ام وی ام ایکس ۳۳ جدید اشاره کرد.

مشخصات فنی چری آریزو ۵

موتور:۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ- قدرت موتور:۱۱۶ اسب بخار بر ۶۱۵۰ دور در دقیقه-حداکثر گشتاور:۱۴۱ نیوتن متر بر ۳۸۰۰ دور در دقیقه- مصرف سوخت ترکیبی:۵/۸ لیتر –حداکثر سرعت :۱۸۵ کیلومتر بر ساعت-جعبه دنده :اتومات-دستی- حجم باک :۴۸ لیتر-شتاب صفرتا صد:۱۲ ثانیه-وزن :۱۳۵۰ کیلوگرم

تجهیزات و امکانات چری آریزو ۵

کمپانی چری در سال ۲۰۱۶ اقدام به تولید آریزو۵ نمود و به کشورهای مختلفی از جمله ایران ارایه نمود که توسط شرکت مدیران خودرو این محصولات به فروش میرسد.
این خودرو سدان در سه تیپ :۱-ساده ۲-لاکچری ۳-اکسلنت
ارایه میشود که در مدل ساده از گیربکس دستی استفاده شده است و در مدل های LUXURY&EXELLENT از گیربکس CVT اتوماتیک استفاده شده است.
در نمونه فول آپشن (اکسلنت) امکانات و تجهیزات رفاهی بیشتری در نظر گرفته شده است.
امکانات :اکسلنت
ایربگ های جانبی –دکمه استارت بدون کلید-سانروف- سنسور ورود و خروج بدون کلید-کنترل میزان باد تایرTPMS
امکانات :عمومی
ایربگ جلو دو سمت-آینه های جانبی برقی-گرم کن آینه جانبی-۴ شیشه برقی-کروز کنترل-سنسور دنده عقب-ایموبلایزر-کمربند ایمنی ۳ نقطه ای-چراغ LED-دی لایت-تنظیم برقی صندلی در ۴ جهت-کلید تنظیم کننده سیستم صوتی بر روی فرمان-سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک-سیستم صوتی دارای بلوتوث-AUX-MP3-سیستم ضد لغزش :TCS-سیستم پایداری ESP: -سیستم ترمز ABS&EBA-استاندارد آلایندگی یورو۵
ام وی ام آریزو 5

مشخصات ظاهری چری آریزو ۵

کمپانی چری در نمونه سدان خانوادگی به نام آریزو۵ بسیار موفق عمل کرده و از طراحی داخلی و خارجی زیبایی بهره گرفته است که علاوه بر زیبایی؛ آپشن های بسیار خوبی را در این مدل خودرو اضافه کرده اند که به لاکچری بودن و فول آپشنی آن کمک شایانی کرده است ؛ از هر لحاظ چشمگیر بوده و از استقبال فراوانی برخوردار گشته است.
این خودرو از حالت خشکی درآمده قسمت جلو از چراغ های ال ای دی و کشیده با کاسه چراغ مدرن استفاده شده و بالاخره جلو پنجره تغییر چشمگیری داشته و از سپری با آیرودینامیک قابل توجهی بهره گرفته و در انتها از شبکه با چراغ ال ای دی به نام دی لایت استفاده شده است اما در این مدل مه شکن های جلو را حذف نموده اند که دلیل آن مشخص نیست در قسمت درب موتور و به طور کلی بدنه خودرو از خطوط جلب توجه کننده ای استفاده شده که نمای ظاهری جذابی به خودرو بخشیده است و در قسمت عقب چراغ های مدرن هماهنگ با چراغ های ال ای دی که در قسمت جلو خودرو به کار رفته است و همچنین سپرکه عضلانی شکل بوده و به نمای عقب خودرو روح بخشیده است و در انتها مه شکن ها تعبیه شده اند.
ام وی ام آریزو 5

مشخصات داخلی چری آریزو ۵

در مدل چری آریزو۵ قسمت داخلی هماهنگ با قسمت خارجی خودرو طراحی شده است که از آپشن های مختلفی بهره گرفته و زیبایی و رفاه را در کنار یکدیگر به ارمغان آورده است.
در قسمت داخلی از صفحه نمایش ۷ اینچی استفاده شده که سیستم صوتی امکاناتی نظیر بلوتوث و خروجی کابل AUX و پخش MP3 را داشته ولی متاسفانه از GPS بهره نبرده و بر روی غربیلک فرمان از کلید تنظیم کننده سیستم صوتی استفاده شده و قسمت داشتبورد و رودری ها از پلاستیک تقریبا با کیفیت کمی بالاتر نسبت به نمونه ها قبلی استفاده شده است و قابلیت تنظیم صندلی های جلو وعقب به صورت برقی در ۴ جهت یکی از آپشن های سطح بالایی است که در این خودرو استفاده شده و راحتی صندلی ها و فضای آنها قابل قبول بوده و دوخت قرمز رنگی که بر روی صندلی ها و فرمان اضافه شده به اسپرت شدن و زیبایی داخلی کمک فراوانی نموده است.

نتیجه گیری

این خودرو در کلاس بدنه سدان به بازار عرضه شده است در دو مدل جعبه دنده دستی و اتوماتیک که تمامی نیاز های مصرف کنندگان را اعم از زیبایی ظاهری و آپشن های ضروری را برطرف کرده است و همچنین نکته قابل توجه در مورد افزایش ایمنی خودرو در قیاس با مدل های قبلی میباشد که دارنده ۵ ستاره ایمنی C-NCAP میباشد و کابین و درب ها تقویت شده هستند.
در بازار قطعات این خودرو به سختی پیدا میشود که در این باب شرکت بازرگانی مبین یدک تمامی قطعات خودروهای چینی از جمله چری آریزو۵ را در محصولات خود داشته و در دو نوع شرکتی و وارداتی به مشتریان عرضه میکند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *