چری تیگو 5

چری تیگو ۵

چری تیگو ۵

مقدمه
کمپانی چری در سال های اخیر از الگوریتم جدیدی بهره می برد و به نظر میرسد در طراحی داخلی و ظاهری محصولات خود تجدید نظر کرده و به سمت لوکس شدن پیشروی میکند که در این سو موفقیت های خوبی را بدست خواهد آورد.
این کمپانی با همکاری شرکت های خودروسازی مطرح دنیا پله های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر میگذارد در این سال ها فروش خوبی داشته و به کیفیت و امنیت خودروهای خود می افزاید.
این کمپانی اولین کراس اور را به نام تیگو ۳ به کشور ایران ارائه کرد که با نام ام وی ام ایکس ۳۳ شناخته میشود و پس از آن در سال ۲۰۱۳ اقدام به طراحی کراس اور chery TIGGO5 نمود که از لحاظ ظاهری بسیار جذاب تر از نمونه کراس اور قبلی بوده و از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار می باشد.
پس از دو سال مدل فیس لیفت تیگو۵ به بازار ارائه شد که در ظاهر و آپشن ها کمی تغییرات ایجاد شده است.

مشخصات فنی تیگو ۵
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ – حجم موتور: ۲ لیتر-قدرت موتور: ۱۳۹ اسب بخار بر ۵۷۰۰ دور در دقیقه- حداکثر گشتاور:۱۸۲ نیوتن متر بر ۴۵۰۰ دور در دقیقه-حداکثر سرعت:۱۶۵ کیلومتر بر ساعت-حجم باک :۵۵ لیتر-جعبه دنده :دستی ۵ سرعته-اتومات ۷ سرعته-شتاب ۰تا۱۰۰: ۱۴ ثانیه-مصرف سوخت ترکیبی :۵/۹ لیتر- وزن :۱۵۴۰ کیلوگرم

تجهیزات و امکانات تیگو ۵
کمپانی چری خودرو تیگو ۵ را در دو نسخه به بازار عرضه کرده است که مدل فیس لیفت آن در سال ۲۰۱۸ تولید شد.
مدل فیس لیفت نسبت به نسخه قبلی خود به روزرسانی شده و در قسمت چراغ های جلو وعقب و سپرها تغییراتی داشته است که به زیبایی بیشتر این خودرو کمک نموده است.
این خودرو در نسخه قدیمی خود در سه تیپ:ساده-لاکچری-اکسلنت وارد بازار شد.
در مدل فیس لیفت تنها در دو مدل:لاکچری و اکسلنت تولید شده است.
امکانات مدل :اکسلنت
صفحه نمایش ۱۰ اینچی-استارت بدون کلید-سانروف-سنسور پارک عقب و جلو-GPSسیستم –تنظیم ۶ جهت صندلی ها- گرم کن صندلی-۴ ایربگ –HHC و ASRوESPو TCS و EBA و HBD و DVVT
امکانات عمومی تیگو ۵:
چراغ LED در هدلایت-مه شکن های جلو و عقب-آینه وسط ضدبازتاب نور –آینه های جانبی برقی-۴ شیشه بالابر برقی-کلید تنظیم کننده نور چراغ ها-تودوزی چرمی دو رنگ-چراغ لوگولایت-کمربند ایمنی ۳ نقطه ای-ایموبلایزر-قفل مرکزی-۶ بلندگو استریو- روکش چرمی فرمان-حالت رانندگی :ECO &SPORT- استاندارد آلایندگی :یورو۵-رینگ آلومینیومی

چری تیگو 5

مشخصات ظاهری تیگو ۵

این خودرو از لحاظ زیبایی بسیار لوکس تر از خودروهای کراس اور قبلی ارائه شده در سال ۲۰۱۸ مدل فیس لیفت آن به بازار عرضه شد که بسیار خوش چهره تر از مدل قبلی است در چراغ های جلو از نواری کروم مانند استفاده شده که به زیبایی هرچه بیشتر آن کمک کرده و چراغ های دی لایت (رانندگی در روز) که همراه مه شکن ها درون شبکه سپر قرار گرفته اند و سپر عضلانی همراه با جلو پنجره کوچک که برخی افراد از جلو پنجره مدل رنجروری استفاده کرده تا زیبایی خودرو افزایش پیدا نماید در تیگو ۵ جدید خطوطی که بر روی بدنه استفاده گردیده به نمای ظاهری کمک فراوانی کرده و در قسمت عقب از چراغ های مدرن استفاده شده که قسمتی از آنها بر روی گلگیر قرار میگیرد و قسمتی دیگر بر روی درب صندوق و درون سپر از مه شکن ها استفاده شده است به طور کلی میتوان گفت این خودرو در ظاهر دچار کم و کاستی نمی باشد.

چری تیگو 5
مشخصات داخلی تیگو ۵
چری تیگو ۵ در طراحی داخلی موفق بوده و تا حد امکان نیاز مصرف کنندگان را شناسایی کرده و سلیقه خوبی در این مورد به خرج داده است. داخل این خودرو همانند ظاهرش حس لوکس بودن را به مصرف کننده القا میکند استفاده از روکش چرمی همراه با تودوزی قرمز رنگ حسابی به رنگ و لعاب داخلی اضافه نموده و در قسمت تنظیمات صندلی به صورت برقی توانسته است به میزان زیادی نیاز مصرف کننده را برطرف نماید استفاده از نمایشگر ۱۰ اینچی و قابلیت های پاسخگویی تلفن و تنظیم صدا بر روی غربیلک فرمان و همچنین کلید تنظیم نور چراغ ها و چراغ لوگولایت که با نور آبی در قسمت پارکابی ها تعبیه شده است به لاکچری بودن این خودرو کمک زیادی نموده و استفاده از کمربندهای ۳ نقطه ای و کیسه هوا در دو سمت جلو و بخش های جانبی به ایمنی بیشتر این خودرو افزوده است.

نتیجه گیری
این خودرو برای استفاده افرادی که توجه ویژه ای به آپشن و امکانات خودرو دارند بسیار راضی کننده عمل خواهد کرد ولی کسانی که به دنبال کراس اور با شتاب اولیه بالا میباشند این خودرو گزینه مناسبی نخواهد بود. این کراس اور یکی از محصولات فول آپشن شرکت چری میباشد که تمامی امکانات و تجهیزات لازم را برای مصرف کننده فراهم آورده است و از طرفی ۵ ستاره ایمنی از C-NCAP دریافت نموده که میتوان از لحاظ امنیت به این خودرو تکیه نمود. مصرف سوخت آن تقریبا بالا میباشد وشتاب اولیه آن کم ولی از لحاظ آلایندگی و استهلاک عملکرد خوبی دارد که میتوان جز نقات قوت این خودرو دانست.
شرکت بازرگانی مبین یدک ارایه دهنده انواع لوازم یدکی خودروهای چینی میباشد که در طی این سالها همواره کوشیده است تا قطعات خودروهای چینی را تامین نموده و هم وطنان خود را از نگرانی در مورد قطعات خودرو برهاند و لوازم یدکی این نوع خودروها در دو نوع شرکتی و وارداتی در اختیار مصرف کنندگان قرار میگیرد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *